Aspekty wizualne czy mechanika – co gra pierwsze skrzypce w kosmicznych symulatorach?

Kosmos to tajemnicza przestrzeń, którą ludzkość od lat próbuje zgłębić i lepiej poznać. Odkrywanie odległych planet jest możliwe dzięki licznym kosmicznym misjom oraz…grom! Developerzy gamedev coraz częściej zabierają użytkowników swoich tytułów w podróż w nieznane. Odwzorowanie kosmicznej przestrzeni to jednak niejedyny aspekt, nad którym skupiają się producenci, w centrum są także emocje. O tym, czy ważniejszy jest obraz czy mechanika w eksploracji kosmosu w grach rozmawiamy z Bartoszem Rakowskim, prezesem spółki Atomic Jelly.

Jak zbudować kosmiczną przestrzeń w symulatorach rozgrywających się w kosmosie, czym się inspirować?

Inspiracją do realizacji takich tytułów jest oczywiście prawdziwy kosmos. Jest to na tyle rozległa i ciekawa przestrzeń, że przeniesie jej do świata gier, pełni jednocześnie funkcję edukacyjną i rozrywkową. Warto jednak zwrócić uwagę, że w budowaniu kosmicznej przestrzeni w grze równie ważne są także takie zależności, jak jej gatunek, mechanika, ale także rozmach.


Spółka pracuje nad Space Mechanic Simulator – czym wyróżnia się tytuł na tle innych kosmicznych propozycji?


Space Mechanic Simulator jest fabularyzowanym symulatorem kosmicznego mechanika. Rozgrywka obejmuje naprawę promów i stacji kosmicznych, złożonych z setek części. Tak duża szczegółowość w budowie pojazdów wyróżnia nasz tytuł spośród innych kosmicznych propozycji.  Akcja Space Mechanic Simulator toczy się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, a także na ich powierzchni, gdzie gracz porusza się w stanie nieważkości, poszukując uszkodzonych części i wykonując różnorodne zadania.


W swojej produkcji Space Mechanic Simulator skupiacie się na oddaniu realizmu kosmicznej przestrzeni czy dajecie się ponieść fantazji?

Najważniejsza jest dla nas przyjemność czerpana z samej gry, dlatego skupiamy się przede wszystkim na mechanice produkcji. W  Space Mechanic Simulator, ze względu na gatunek tytułu, choć przywiązujemy dużą wagę do jak najdokładniejszego odwzorowania rzeczywistości, musimy pewne  aspekty wizualne mocno upraszczać i ukazywać umownie. Liczymy, że eksploracja kosmosu w Space Mechanic Simulator oraz naprawa kosmicznych pojazdów będą dla odbiorców ciekawym doświadczeniem.


Skąd Spółka czerpała informacje na temat tego, jak zbudowane są np. promy kosmiczne?

Przy realizacji gry Space Mechanic Simulator korzystaliśmyz oficjalnych materiałów agencji kosmicznych. Pozyskane informacje traktowaliśmy jedynie jako inspiracje.

Czy gracz będzie tylko przemierzać okolice Ziemi, Marsa i Księżyca, czy będzie je też eksplorować?

Tak, gracz w ramach rozgrywki będzie mógł w ograniczonym stopniu eksplorować wskazane obszary np. podczas misji z wykorzystaniem łazika.


Jaka jest mechanika gry i ogólny zarys zadań i aktywności oferowanych dla gracza?

Każda maszyna, która pojawia się w rozgrywce zbudowana jest z setek części, które można wyjąć i wymienić. Space Mechanic Simulator wyróżnia się wymagającą kampanią dla jednego gracza ze stopniowanym poziomem trudności, który przekłada się na coraz bardziej złożone misje. Całość okrasiliśmy dodatkowo ciekawą fabułą, możliwością rozwoju gracza oraz systemem ekonomii.



Czy ważniejsze są aspekty wizualne czy mechanika w kosmicznych symulatorach?

Zarówno aspekty wizualne, jak i mechanika są ważne w kosmicznych symulatorach. Świat przedstawiony w  grze musi być wiarygodny, ale tym, co w głównej mierze decyduje o satysfakcji czerpanej z rozgrywki, jest dobrze zbalansowana mechanika. Naszym priorytetem przy realizacji Space Mechanic Simulator jest dostarczenie odbiorcy przyjemności  z rozgrywki. Cały czas dopracowujemy tytuł, aby w dniu premiery efekt naszej pracy, był jak najbardziej satysfakcjonujący, a gra dopracowana w każdym aspekcie (również w temacie mechaniki). Bardzo ważne jest dla nas również to, aby produkcja przechodziła bezbłędnie przez testy, zarówno prowadzone przez nas wewnętrzne, jak również realizowane poza naszą firmą.


Czy w przyszłości planowane jest dostosowanie gry Space Mechanic Simulator do konsoli?

Oczywiście, zamierzamy zaistnieć na platformach konsolowych, takich jak Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox. W naszej strategii zakładamy realizację portów swoich obecnych i przyszłych gier, w tym również Space Mechanic Simulator.

O Spółce:

Atomic Jelly S.A. prowadzi działalność na rynku gier wideo. Celem spółki jest produkowanie i wydawanie oryginalnych gier na komputery, a w przyszłości także tworzenie i wydawanie portów istniejących oraz przyszłych gier na popularne platformy konsolowe, tj. PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.

Studio jest producentem 303 Squadron: Battle of Britain oraz Project Remedium. Atomic Jelly pracuje nad Truck Mechanic: Dangerous Paths.To gra hybrydowa łącząca w sobie kilka gatunków. Spółka ma także doświadczenie w wydawaniu gier. W 2019 roku nabyła prawa do gry Space Mechanic Simulator.

Gry Atomic Jelly S.A. są sprzedawane na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem dedykowanych platform dystrybucyjnych, w szczególności Steam, która jest jednym z największych dystrybutorów gier na świecie, czy też GOG, Humble Store, Fanatical oraz w modelu dystrybucji fizycznej, poprzez tzw. „sprzedaż pudełkową” w popularnych sklepach.

Głównym akcjonariuszem spółki jest PlayWay S.A.