Atomic Jelly SA jeszcze w tym roku chce wejść na NewConnect

Atomic Jelly SA złożyło wniosek o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku publicznym i czeka na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego firmy ze strony Giełdy Papierów Wartościowych w W-ie (GPW). Producent i wydawca gier wideo liczy na debiut na rynku NewConnect jeszcze w tym roku. W 2019 roku studio pozyskało 2,4 mln zł w ramach kampanii crowdfundingowej. Fundusze przeznaczono m.in. na wydanie siedmiu preprodukcji, w tym Truck Mechanic: Dangerous Paths, nad którym to tytułem studio aktualnie pracuje. Atomic Jelly rozwija również swoją działalność wydawniczą. Obecnie wydaje oraz pomaga w dopracowaniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych – Space Mechanic Simulator. Premiera tytułu autorstwa Tomas Jelonek Studio zaplanowana jest na 2021 rok.

– Jesteśmy w trakcie ostatniej rundy konsultacji z Giełdą Papierów Wartościowych co do treści Dokumentu Informacyjnego Spółki. Celujemy, aby debiut akcji Atomic Jelly na rynku NewConnect nastąpił jeszcze w tym roku informuje Bartosz Rakowski, prezes Atomic Jelly S.A.Liczę na to, że wejście na parkiet zwiększy grono inwestorów Spółki, a także przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności naszego studia. Nie planujemy, aby debiut był połączony z publiczną emisją akcji – dodaje.

Bartosz Rakowski

Założone przez doświadczonych pasjonatów studio gier wideo powstało w 2016 roku w Poznaniu. Aktualnie Atomic Jelly SA zajmuje się produkcją i wydawaniem gier w wersji na komputery stacjonarne. Strategia spółki zakłada wydawanie 1-2 średniobudżetowych gier rocznie, z czego produkcja przynajmniej 1 gry będzie samodzielna. Jednocześnie studio chce także poszerzać paletę platform gier z PC do konsol takich jak Nintendo Switch, PlayStation oraz Xbox.

W minionym roku studio przeprowadziło kampanię crowdfundingową, w której pozyskało ponad 2,4 mln zł. Fundusze zostały przeznaczone na rozwój studia oraz m.in. wydanie siedmiu preprodukcji, w tym Truck Mechanic: Dangerous Paths, nad którym to tytułem spółka aktualnie pracuje. To gra hybrydowa łącząca w sobie kilka gatunków. To jednocześnie zaawansowany symulator mechanika samochodowego (z naciskiem na wierne odtworzenie budowy ciężarówki Ził-130), z drugiej strony gra eksploracyjna z wątkami fabularnymi, w której gracz będzie miał za zadanie pokonać trudne i niebezpieczne drogi Ameryki Południowej. W przypadku awarii gracz wyjdzie z kabiny, usunie przeszkody, sprawdzi stan techniczny pojazdu i wykona niezbędne naprawy korzystając z tego co ma aktualnie pod ręką.

Premiera tytułu zaplanowana jest na 2Q 2021 roku. Współwydawcą gry jest PlayWay.

Studio jest producentem gier tj.: Project Remedium oraz 303 Squadron: Battle of Britain. Natomiast co do portingu gier, spółka współpracuje z zewnętrznymi zespołami. – W przyszłości chcemy sami działać w obszarze portingu.– dodaje Bartosz Rakowski.

Oprócz produkcji gier, spółka rozwija także swoją działalność wydawniczą. – Posiadamy prawa wydawnicze do wszystkich naszych tytułów. Przypomnę, że swego czasu odkupiliśmy prawa wydawnicze do gry Train Mechanic Simulator. – zaznacza prezes AJ.Tytuł zadebiutował na rynku w 2017 roku.

Aktualnie Atomic Jelly pełni rolę wydawcy oraz pomaga w udoskonaleniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych – Space Mechanic Simulator. Akcja gry odbywa się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, a także na ich powierzchni, gdzie gracz porusza się w stanie nieważkości, poszukując uszkodzonych części. Zadaniem bohatera podczas każdej misji jest zlokalizowanie uszkodzonej części statku kosmicznego, satelity lub łazika. Tytuł posiada wymagającą kampanię dla jednego gracza, w której otrzymuje on coraz trudniejsze do wykonania misje.

Podczas tegorocznego Steam Game Festival: Autumn Edition udostępnione zostało darmowe demo produkcji. Autorem gry jest Tomas Jelonek Studio. Tytuł pojawi się na rynku w 1Q 2021 roku.

W celu rozwijania kompetencji i budowania niezbędnych relacji z uczestnikami rynku, spółka ściśle współpracuje z Collegium Da Vinci. Bartosz Rakowski wykłada na uczelni wyższej przedmioty związane z projektowaniem gier.