Best Month Ever! najnowsza gra Klabatera z nagrodą Pixel Awards Europe 2022 w kategorii Best Story

Best Month Ever! gra przygodowa z portfolio wydawniczego spółki zdobyła nagrodę Pixel Awards Europe 2022 w kategorii Best Story. Producentem tytułu jest Warsaw Film School Video Game & Film Production Studio. Projekt o śmiertelnie chorej Louise szukającej domu dla swojego 8-letniego syna Mitcha zyskał także nominację do nagród Indie Showcase podczas Digital Dragons 2022. Tymczasem spółka 23 czerwca wyda też Strategic Mind: The Pacific na platformę Xbox poszerzając swój back-katalog gier strategicznych

 Best Month Ever! to gra skupiona na narracji, interaktywna powieść, której fabuła dotyka trudnych tematów społecznych. Historia Louise, młodej matki, samotnie wychowującej ośmioletniego Mitcha ukazuje walkę rodzica o przyszłość swojego dziecka w obliczu nadchodzącej śmierci oraz nieprzewidywalność konsekwencji decyzji jakie podejmuje rodzic wychowujący dziecko.

Włożyliśmy w tej projekt dużo emocji. To unikatowa w skali Polski produkcja, w której siły po raz pierwszy połączyli przedstawiciele środowiska akademickiego i biznesu. Gra notuje pozytywne oceny na platformie Steam (ponad 80 proc.) oraz cieszy się wielką popularnością wśród influencerów i przedstawicieli mediów – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.– Cieszę się, że mogliśmy współpracować i wydać grę, która nie tylko dotyka ważnych społecznych i historycznych tematów, ale też stawia w roli głównego bohatera kobietę. W obliczu stale rosnącego udziału kobiet wśród graczy jest niezmiernie ważnym tworzenie gier opowiadających historię z ich perspektywy – dodaje Michał Gembicki.

W portfolio spółki znajdują się już trzy własne projekty – Heliborne, Crossroads Inn. Oraz The Amazaing American Circus, a jeszcze w tym roku pojawi się czwarty tytuł gra- i Moonshine Inc.  Poza produkcjami własnymi Klabater rozwija także segment wydawniczy i portingowy

– Koncentrujemy się na rozwoju gier własnych, ten obszar pozwolił nam podwoić osiągane przychody. To również segment, w którym mamy szanse na najwyższe marże, a kolejny sukces produkcji własnej powinien pozwolić na kolejny skok w rozwoju i osiąganych wynikach – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA. – Oczywiste jest to, że póki co działamy na mniejszej skali, niż zachodni wydawcy-weterani pokroju Annapurny, czy Daedalic, jednak tak jak oni podążamy podobną drogą i konsekwentnie rozwijamy portfolio gier.  dodaje Robert Wesołowski.