Carbon Studio tuż przed debiutem na NewConnect

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji spółki Carbon Studio, jednego z wiodących polskich producentów gier VR (wirtualna rzeczywistość), do obrotu na rynku NewConnect. Spółka czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Uroczystość debiutu prawdopodobnie odbędzie się jeszcze w grudniu.

– Debiut na rynku NewConnect to obok pozyskania środków na dalszy rozwój nasz najważniejszy tegoroczny cel, a podjęcie przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie uchwały o wprowadzeniu akcji do alternatywnego systemu obrotu to zwieńczenie naszej wielomiesięcznej, ciężkiej pracy. Jesteśmy gotowi, aby dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Mamy wiele do zaoferowania naszym obecnym i przyszłym akcjonariuszom. Z pewnością wyjątkowy obszar naszej działalności, jaką jest wirtualna rzeczywistość, będzie atrakcyjną alternatywą dla osób wierzących w innowacyjne podejście do technologii informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Chcemy zadebiutować najszybciej jak będzie to możliwe, czekamy na wyznaczenie przez GPW pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki – dodaje.

Carbon Studio to jeden z wiodących polskich producentów gier VR (wirtualna rzeczywistość). W maju br. spółka przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Redukcja w transzy małych inwestorów wyniosła wówczas ponad 18 proc.

– Zainteresowanie naszą pierwszą ofertą publiczną w transzy małych inwestorów przekroczyło nasze oczekiwania, finalnie trafiło do nich 2/3 wszystkich oferowanych akcji, czyli 83.499 akcji serii D. W transzy dużych inwestorów nabywców znalazło 44.001 akcji. przypomina Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.Zgodnie ze złożonymi wówczas deklaracjami środki z emisji przeznaczamy w większości na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy. Pozyskaliśmy rozpoznawalne IP, oparte na globalnej marce. Naszą grę (AAA) osadzimy w niezwykle popularnym świecie Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, ikony wśród gier w świecie fantasy, stworzonej przez Games Workshop, z którym niedawno podpisaliśmy licencję na ten tytuł. Warhammer stanowi podstawę ponad stu książek oraz gier komputerowych i karcianych, to imponujący wynik – dodaje Aleksander Caban.

Gra Carbon Studio osadzona w świecie Warhammer: Age of Sigmar będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych. Projekt trafi na rynek na przełomie 2020/2021.

Nasza współpraca z Games Workshop układa się bardzo pozytywnie, a kooperacja przy produkcji gry z partnerem, który ma tak bogate portfolio jest dla nas bardzo ciekawym i cennym doświadczeniem. informuje Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio.

Jednocześnie Carbon Studio realizuje produkcję rozszerzenia gry The Wizards, pod nazwą Dark Times oraz prowadzi działania marketingowe związane z promocją jej marki.

Oprócz głównego obszaru działalności, jakim jest produkcja gier dedykowanych technologii VR, spółka rozpoczęła zajmie się także wydawaniem tytułów spoza swojego portfolio. – Przez kilka lat pracy przy produkcji gier i aplikacji VR zdobyliśmy wystarczające doświadczenie, kompetencje i kontakty, aby móc zdywersyfikować naszą działalność. Jesteśmy gotowi by samodzielnie wydawać gry innych deweloperów, co z pewnością przełoży się na zwiększenie efektywności marketingu naszej marki oraz widoczność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych – dodaje Karolina Koszuta.