Codeaddict rozpoczyna prace nad pierwszą grą!

Codeaddict, poznański softwarehouse oraz deweloper gier komputerowych z grupy PlayWay, ogłosił szczegóły pierwszego projektu gamingowego. Zapowiadana produkcja ma opierać się o koncepcję mega fabryki samochodów elektrycznych. Inspiracją do stworzenia projektu jest m.in. Tesla Gigafactory. Spółka rozpoczęła już kompletowanie zespołu deweloperów.

Codeaddict zakończył etap koncepcyjny, którego efektem jest rozpoczęcie prac nad pierwszą grą. Z około stu pomysłów, spółka wybrała ten, o najwyższym potencjale.

Od momentu nawiązania współpracy z PlayWay prowadziliśmy intensywne prace nad wybraniem pierwszego z naszych tytułów. Wbrew pozorom jest to bardzo czasochłonny proces. Ponad sto propozycji, które wyselekcjonowaliśmy w pierwszej fazie, musieliśmy poddać dokładnej analizie, zarówno pod kątem grywalności takiego tytułu, możliwości jego rozbudowy, ale też budżetu czy potencjału sprzedażowego. Rynek jest teraz bardzo dynamiczny i na rosnącej fali, co z jednej strony ułatwia start w tym segmencie, z drugiej jednak buduje bardzo wysokie oczekiwania – mówi Kamil Stanek, co-founder Codeaddict.

Pierwsza gra od Codeaddict umożliwi wcielenie się w technologicznego geniusza, którego jedynym ograniczeniem będzie jego własna wyobraźnia. Zadania gracza będą obejmowały cały proces: od budowy fabryk w różnych częściach świata, poprzez wybór oraz ustawienie robotów i maszyn, proces produkcji samochodów aż po fazę testów gotowych aut. Projekt naszpikowany będzie serią bonusów i dodatkowych, często nieprzewidywalnych opcji. Użytkownicy mogą spodziewać się niespodziewanego: od wizyty nordyckich bogów po podróż na orbitę, a nawet dalej.

Zdecydowaliśmy się postawić na projekt, który opiera się na realnych mechanizmach, a jednocześnie pobudza wyobraźnię i daje bardzo szerokie pole popisu. Tak jak w Gigafactory Elona Muska, opieramy się na zaawansowanej technologii, jednocześnie realizując najbardziej szalone pomysły. Dobrze funkcjonująca fabryka to gwarancja sprawnej pracy i raj perfekcjonistów. Sam proces jej tworzenia daje niezliczone możliwości rozgrywki i rozbudowy, a to dopiero baza do realizacji głównego zadania, czyli całego procesu produkcji samochodów elektrycznych. Zdaniem gracza ma być także testowanie cudów techniki, które zeszły z taśmy produkcyjnej. Mamy więc elementy budowy, strategii oraz symulatora. Myślę, że uda nam się stworzyć tytuł, który będzie gwarantował dziesiątki, jak nie setki godzin dobrej zabawy, bo finalnie przecież głównie na tym nam zależy  – dodaje Stanek.

Aktualnie trwa kompletowanie zespołu deweloperskiego. Spółka ogłosiła w grudniu 2020 r. nawiązanie współpracy z PlayWay. Gigant ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę sprzedażową i marketingową.