Codeaddict udostępnia pierwszą wersję aplikacji e-sportowej

Codeaddict S.A., notowany na NewConnect poznański software developer, udostępnił wybranym użytkownikom pierwszą odsłonę aplikacji eSportsBASE. Na podstawie przekazanych opinii, opracowana zostanie wersja produktu, która w najbliższych tygodniach trafi do szerszego grona odbiorców. Projekt powstaje na zlecenie austriackiej spółki gamingowej.

Aplikacja, którą na zlecenie austriackiej spółki gamingowej tworzy Codeaddict, przeznaczona jest dla pasjonatów e-sportu. Docelowo, jej funkcjonalności mają być skierowane zarówno do fanów, obserwatorów jak i profesjonalnych graczy. Część funkcjonalności będzie dostępna w modelu premium, w oparciu o plany subskrypcyjne. MVP aplikacji trafiło właśnie do pierwszych, wyselekcjonowanych odbiorców. Rynkowy debiut eSportsBASE zaplanowany jest na pierwszy kwartał 2021 r.

Z wielkim entuzjazmem zamknęliśmy prace nad pierwszą wersją eSportsBASE, która trafiła już w ręce wybranych użytkowników. Na podstawie ich feedbacku będziemy mogli udoskonalić aplikację na tyle, aby była gotowa do przekazania szerszemu gronu zainteresowanych. To były bardzo intensywne miesiące, a przed nami cały proces optymalizacji narzędzia i nanoszenia ostatnich poprawek. To jak dotychczas nasz największy projekt, zarówno pod względem finansowym, jak i projektowym  – mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict S.A.

Aplikacja ma pozwolić fanom na śledzenie rankingów, aktualności i aktywne uczestnictwo w transmisjach i wydarzeniach e-sportowych. W późniejszym etapie będzie oferować także zestaw narzędzi dla streamerów i graczy. Plany zakładają również zaangażowanie profesjonalnych gamerów jako kreatorów treści aplikacji. Spółki zamierzają wykorzystać rosnącą na całym świecie popularność e-sportu. Szacowana wartość rynku e-sportowego w 2023 r. wyniesie ponad 1,5 mld USD. Widownia ma wzrosnąć z 495 mln w br. do 646 mln w roku 2023.

Poza software house, na bazie którego powstał Codeaddict, spółka koncentruje aktualnie swoje działania w obszarze gamingu oraz e-sportu. Jest współtwórcą, głównym partnerem oraz udziałowcem platformy Raisemana. Projekt realizowany jest we współpracy z Grupą INC. Raisemana pozwala studiom gamingowym na pozyskanie finansowania na swoje projekty na zasadzie crowdfundingu. To, co wyróżnia serwis, to możliwość wsparcia konkretnych projektów, oraz możliwość uczestniczenia w późniejszych zyskach. W przyszłości udział w projektach będzie stokenizowany. Spółka podpisała także list intencyjny z PlayWay. Ma on wesprzeć Codeaddict w produkcji, dystrybucji i wydawaniu gier komputerowych, a pierwsze plany wydawnicze mają zostać ujawnione już w najbliższych tygodniach.