Klabater SA: ponad 160 proc. wzrost przychodów Q3 w segmencie gier konsolowych

Ponad 0,46 mln zł przychodów netto ze sprzedaży gier konsolowych wypracował w trzecim kwartale br. Klabater SA, notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier wideo. To wynik o 165 proc. lepszy od uzyskanego w poprzednim kwartale br. Spółka konsekwentnie realizuje strategię budowy zróżnicowanego katalogu wydawniczego opartego o produkcje na komputery osobiste oraz konsole. W październiku wewnętrzne studio Klabatera wydało pierwszą własną produkcję – grę Crossroads Inn. Tytuł dostępny jest na platformy PC i Linux. Do końca roku spółka planuje również premiery gier Big Pharma i Golazzo!

– W trzecim kwartale udało nam się znacznie zwiększyć przychody ze sprzedaży gier na platformach konsolowych głównie poprzez wydanie trzech mniejszych tytułów z naszego back-katalogu: Apocalipsis i Roarr na platformy PlayStation 4 i Xbox One oraz Golazo! na platformie Switch. Dywersyfikacja źródeł przychodów to ważny element naszej strategii. Rynek konsolowy pozwala nam na dotarcie do zupełnie nowych klientów i zwielokrotnienie potencjału komercyjnego gier, które wydaliśmy uprzednio na platformę PC – informuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

W trzecim kwartale br. spółka wygenerowała 0,8 mln zł przychodu netto ze sprzedaży, narastająco za trzy kwartały przychody netto wyniosły 3,0 mln zł, a wynik netto to strata 0,03 mln zł. – Na wynik w trzecim kwartale wpływ miały trzy czynniki: brak wydań nowych gier na platformy PC, skumulowanie kosztów związanych z marketingiem nadchodzącej w czwartym kwartale własnej produkcji – gry Crossroads Inn oraz koszty obecności spółki na targach Gamescom w Kolonii – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Po zakończonym okresie raportowania – 23 października br. – miała miejsce premiera pierwszej pełnej produkcji należącego do spółki studia Kraken Unleashed – Crossroads Inn. Gra od pierwszego dnia sprzedaży wzbudziła ogromne zainteresowanie graczy, którzy licznie śledzili stream spółki na głównej stronie serwisu STEAM oraz intensywnie grali, generując w szczytowym momencie ponad 1100 symultanicznych sesji growych. Dzięki aktywnej kampanii promocyjnej skierowanej do streamerów z serwisu Twitch i YouTuberów oraz natychmiastowej reakcji na zgłaszane przez społeczność problemy, spółka już w pierwszym tygodniu po premierze odzyskała wszystkie koszty produkcji poniesione na stworzenie Crossroads Inn.

– Pomimo tego, że budżet Crossroads Inn jest relatywnie nieduży, odbiór gry jest lepszy od wielu wysokobudżetowych produkcji, które ukazały się w zbliżonym okresie. Na dzisiaj wydatki na produkcję nie przekroczyły kwoty 0,85 mln zł. Nasza gra ukazała się w bardzo trudnym komercyjnie okresie czwartego kwartału, gdzie stanęła w szranki z największymi produkcjami sezonu. Mimo tych wyzwań udało nam się osiągnąć wyniki sprzedaży gwarantujące zaledwie w kilka dni od premiery pokrycie kosztów produkcji. To pozwala nam z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość zarówno Crossroads Inn jaki i naszej spółki – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

28 listopada Klabater planuje wydanie gry Golazo! na platformy PlayStation 4 oraz Xbox One. Producentem tytułu jest studio Purple Tree. 4 i 5 grudnia spółka wprowadzi do sprzedaży na platformach PlayStation 4, Xbox One oraz Switch grę Big Pharma – ekonomiczną grę strategiczną o zarządzaniu firmą farmaceutyczną, której producentem jest studio Twice Circled. Wydanie na konsole powstanie w wyniku współpracy portingowo-wydawniczej pomiędzy Klabater SA, a dotychczasowym wydawca gry – firmą Positech Games, znanej z Gratuitious Space Battles i serii Democracy.

Obecnie Klabater posiada trzy własne produkcje w toku, są to gry oparte o uprzednio pozyskane licencje Discovery Networks: The Moonshiners i Animal Planet oraz Cyrk. W planie wydawniczym na kolejne okresy spółka ogłosiła już dwa tytuły pochodzące ze studiów zewnętrznych: Help Will Come Tomorrow – tworzoną przez studio Arclight Creations oraz Skyhill: Black Mist tworzone przez studio Mandragora.

Łączna liczba wishlist zgromadzonych przez Spółkę na koniec trzeciego kwartału przekroczyła liczbę 300 tys.