Rekordowe przychody oraz zysk netto. Render Cube ma za sobą najlepszy rok w historii

Łódzkie studio Render Cube zanotowało rekordowy rok we wszystkich kluczowych pozycjach finansowych. Przychody w 2021 r. wyniosły 13,4 mln zł i były wyższe o 80% względem 2020 r.
W ubiegłym roku EBITDA została zaraportowana w wysokości 10,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 8,8 mln zł, co daje wzrost odpowiednio o 75% oraz 49% względem analogicznego okresu 2020 r. Na koniec 2021 r. Render Cube posiadał ponad 14 mln zł środków pieniężnych. Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt wysokiej sprzedażą flagowej produkcji Render Cube – Medieval Dynasty.

Render Cube w dalszym ciągu koncentruje się na rozwoju Medieval Dynasty. Spółka regularnie dodaje kontent do gry, a w kwietniu 2022 r. ogłosiła, że rozpoczyna prace nad implementacją trybu kooperacji. Tytuł jest dostępny na wszystkich kluczowych platformach m.in.: Steam, GOG, Epic, czy Microsoft Store.

– Ubiegły rok był przełomowy w naszej historii. Nie tylko osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, ale również dołączyliśmy do spółek notowanych na rynku NewConnect. W 2021 r. stało się także wiele przełomowych wydarzeń związanych z naszą kluczową produkcją – Medieval Dynasty. Mam tu na myśli m.in. debiut pełnej wersji gry we wrześniu,  dołączenie do usługi Xbox Game Pass For PC, czy regularnie dodawane aktualizacje. Traktujemy Medieval Dynasty jako long-seller, dlatego bardzo nas cieszy wysoki poziom pozytywnych ocen na platformie Steam, który przekracza 90%. Grę w dalszym ciągu rozwijamy i planujemy jej wydanie na konsole najnowszej generacji, a Spectral Games, którego jesteśmy największym udziałowcem pracuje nad wersją VR. – komentuje Damian Szymański, prezes Render Cube.

Gra Medieval Dynasty po rocznej obecności w formule early acces, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Tytuł jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Do 21 grudnia 2021 r. projekt sprzedał się w liczbie ponad 865 tys. egzemplarzy. Obecnie posiada ponad 90% pozytywnych ocen na platformie Steam, liczba komentarzy przekracza
25 tys., a wishlista na koniec 2021 r. wynosiła przeszło  1,1 mln zapisów.

W 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 13,4 mln zł, w porównaniu do 7,5 mln zł w 2020 r. EBITDA osiągnęła 10,9 mln zł, a zysk netto 8,8 mln zł. W 2020 r. było to odpowiednio 6,3 mln zł oraz 5,9 mln zł.

– Jesteśmy zabezpieczeni finansowo. Na koniec 2021 r. mieliśmy ponad 14 mln zł na koncie spółki, a wraz z końcem pierwszego kwartału 2022 r. ta wartość jeszcze się zwiększyła. Dzięki temu możemy ze spokojem pracować nad nowymi rozwiązaniami do Mediaval Dynasty – mam tu na myśli przede wszystkim tryb kooperacji, ale również rozpoczęcie prac koncepcyjnych nad nowym tytułem.  dodaje Damian Szymański, prezes Render Cube.

W 2021 r. studio Render Cube przeprowadziło dwie oferty publiczne akcji. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała na rozwój około 9,7 mln zł, a całkowita wartość ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł.

Wyniki finansowe Render Cube S.A.:

mln zł 2021 r. 2020 r. Różnica Zmiana
Przychody 13,4 7,5 5,9 80%
EBITDA 10,9 6,3 4,6 75%
Zysk brutto 10,8 6,4 4,4 69%
Zysk netto 8,8 5,9 2,9 49%