Touchdown Hero w e-sportowej wersji mobilnej w lipcu trafi do soft launch-u

Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, w lipcu skieruje do fazy soft launch e-sportową wersję swojej autorskiej zręcznościowej gry w stylu endless runner – Touchdown Hero. Polskie studio wraz z wiodącą amerykańską platformą gier mobilnych Skillz opracują również e-sportowe wersje Solitaire oraz nowego tytułu dedykowanego platformie Skillz – Golf Hero. Dodatkowo Skillz przeprowadzi kampanię marketingową gier, głównie poprzez user acquisition (pozyskiwanie graczy).

– Mamy przyjemność poinformować, że już wkrótce do fazy soft launch trafi e-sportowa mobilna produkcja Touchdown Hero, współtworzona ze Skillz, która jest jedną z najbardziej znanych platform dla tego typu rozrywki. W planach mamy także wspólne opracowanie nowego tytułu – Golf Hero, w której gracz będzie trenował i rywalizował w turnieju golfowym z innymi uczestnikami w formule jeden na jeden. Stawką w rywalizacji, jak przystało na prawdziwy e-sport, będą m.in. nagrody pieniężne oraz inne cenne przedmioty – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Touchdown Hero to gra zręcznościowa, w której gracze przesuwając palec po ekranie, kontrolują bieg zawodnika futbolu amerykańskiego. Ich celem jest zręczne manewrowanie pomiędzy szarżującymi przeciwnikami i pokonanie jak największego dystansu. Tytuł od czasu premiery w 2015 roku, zdobył liczne nagrody i wyróżnienia w sklepach w ponad 100 krajach na świecie. W niecałe trzy tygodnie pobrano go 1 milion razy, do dziś liczba ta wzrosła do 5 milionów. 

– Od jakiegoś czasu obserwujemy zmiany polegające na przenoszeniu tradycyjnych form aktywności sportowej na e-platformy. Dostrzegamy znaczący wzrost zainteresowania platformami streamingowymi. Jesteśmy przekonani, że to dobry czas by rozwijać się w tym segmencie rozrywki. Gry takie jak Golf Clash, czy Perfect Swing podbiły świat rozrywki mobilnej. My idziemy o krok dalej i wprowadzamy rozgrywkę w golfa w obszar mobilnego e-sportu – dodaje.

Cherrypick Games współtworzy ze Skillz kilka projektów, oprócz już wspomnianych, także Solitaire.

Globalne wydanie  tytułu w różnych odsłonach jest jednym z najważniejszych celów spółki na rok 2020. Premiera Golf Hero planowana jest w 2021 roku.

– Naszą specjalizacją są projekty mobilne. Szacunki firmy analitycznej Newzoo przewidują wartość przychodów z tego segmentu w 2020 roku na poziomie 77 mld dolarów. Równie popularny w ciągu ostatnich lat stał się e-sport. Prognozuje się, że w ciągu niespełna trzech lat roku wartość światowego rynku e-sportu wyniesie 1,5 mld dolarów. Popularyzacji tej formy rozrywki sprzyja m.in. organizowanie turniejów ze znanymi graczami z całego świata, za które zawodnicy otrzymują określone wynagrodzenie. Fani mogą śledzić rozrywkę na bieżąco, co świadczy o tym, że zawody e-sportowe są dla wielu osób nie mniej ważne niż tradycyjne mecze sportowe – podsumowuje Marcin Kwaśnica.

Zdaniem prezesa spółki współpraca z tak doświadczonym partnerem w obszarze e-sportu jak Skillz jest gwarancją tworzenia  bardzo dobrych jakościowo projektów, co może przełożyć się na zainteresowanie wśród obiorców.

Skillz to amerykańska wiodąca platforma gier mobilnych, która pomaga deweloperom budować franczyzy o wartości wielu milionów dolarów. Firma każdego dnia organizuje miliardy turniejów e-sportowych dla 30 milionów mobilnych graczy na całym świecie i każdego miesiąca rozdaje im nagrody w wysokości milionów dolarów.