Vixa Games SA wycofuje Ofertę Publiczną Akcji. Spółka szlifuje The Crackpet Show przed grudniową premierą

Z uwagi na niekorzystną sytuację na rynku finansowym, Vixa Games SA, deweloper gier na konsole i komputery stacjonarne, podjął decyzję o wycofaniu Oferty Publicznej Akcji Serii C. W ocenie spółki obecne uwarunkowania rynkowe uniemożliwiają uplasowanie Oferty na satysfakcjonującym poziomie. Vixa Games rozważa przeprowadzenie emisji w innym terminie na zmienionych zasadach.

– Przez ostatnie dni odbyliśmy szereg spotkań z inwestorami. Zainteresowanie inwestycją w naszą spółkę było duże, jednak nie na tyle, aby zamknąć Ofertę na satysfakcjonującym nas poziomie. Biorąc pod uwagę wypadkową kilku uwarunkowań, zarówno biznesowych, jak i rynkowych, zdecydowaliśmy o wycofaniu trwającej Oferty Publicznej Akcji Serii C, jednocześnie rozważamy przeprowadzenie jej w innym terminie. Nie był to czas stracony, zdobyliśmy cenny feedback od potencjalnych akcjonariuszy, weźmiemy pod uwagę ich oczekiwania i sugestie – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.

Z dniem wycofania Oferty Publicznej inwestorzy, którzy złożyli zapisy na Akcje Serii C przestają być związani złożonymi zapisami na akcje. Zwrot wpłaconych przez inwestorów środków zostanie im przekazany w ciągu 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia przez spółkę informacji o wycofaniu oferty publicznej Akcji Serii C.

Vixa Games rozważa przeprowadzenie emisji w kolejnym terminie na zmienionych zasadach, mając na uwadze oczekiwania inwestorów.

W ramach IPO oferowanych było 183 375 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cenę emisyjną ustalono na 16,36 zł za jedną akcję. Celem emisji było pozyskanie do 3 mln zł, głównie na sfinansowanie nakładów związanych z produkcją obecnych i przyszłych gier studia.

Do końca 2023 roku Vixa Games zamierza mieć w swoim portfolio co najmniej sześć produkcji z segmentu indie premium. Aktualnie spółka finalizuje prace nad premierą The Crackpet Show, w trybie Early Access. Produkcja znalazła się w gronie ośmiu tytułów nominowanych do nagrody na najlepszą grę tegorocznej edycji Games Week Berlin.

– The Crackpet Show pojawi się w trybie wczesnego dostępu na platformie Steam już 16 grudnia. Zaoferujemy rozgrywkę opartą na współpracy. Gracz wcieli się w zmutowane zwierzaki, które wystartują w transmitowanym w mediach turnieju w formie show. W trakcie rozgrywki postacie będą musiały stawić czoła niezliczonym hordom wrogów, by zdobyć popularność i sławę wśród widzów. Jednocześnie nasz zespół pracuje też nad grą Dino Galaxy Tennis, która pojawi się na rynku w 2022 roku – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.

Jeszcze w tym roku spółka rozpocznie produkcję dwóch nowych tytułów: Caravan i Horrorchero, których premiera planowana jest w 2023 roku. W pierwszym z nich zadaniem gracza będzie budowa i rozwój tytułowej karawany pojazdów w postapokaliptycznym świecie. Gra jest silnie inspirowana filmami z serii Mad Max. Drugi projekt rozegra się w mrocznym klimacie, znajdzie się tam sporo nawiązań do kultowych dzieł grozy np. The Thing czy twórczości H.P. Lovecrafta.

W drugim kwartale 2022 roku Vixa Games ma plany dołączenia do spółek notowanych na NewConnect.

***

O Vixa Games:

Vixa Games to niezależny producent gier, specjalizujący się w tworzeniu casualowych produkcji z segmentu Indie Premium. Strategia studia, działającego od 2016 r., zakłada produkcję co najmniej dwóch średniobudżetowych tytułów rocznie. Są one dedykowane najważniejszym platformom dystrybucyjnym, m.in. Nintendo Switch, konsolom PlayStation, Xbox oraz komputerom stacjonarnym. Najpopularniejsze dotychczasowe gry z portfolio Vixa Games to m.in. Jumping Joe i Love Colors. Vixa Games pracuje aktualnie nad tytułem The Crackpet Show. Premiera tego tytułu odbędzie się 16 grudnia br. w trybie early access na platformie Steam. Studio zapowiada także premierę gry Dino Galaxy Tennis na konsolę Nintendo Switch, która planowana jest w Q1 2022 r. Przyszłoroczne plany Vixa Games zakładają debiut na rynku NewConnect.