Vixa Games tworzy HyperStack – innowacyjne narzędzie do produkcji gier wideo

Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych grach z segmentu indie premium na konsole i komputery osobiste, w ramach konkursu GameINN, zrealizuje do końca 2022 r. projekt pod nazwą HyperStack. Spółka zaprojektuje modułowy system do optymalizacji produkcji gier. Celem działania jest zmniejszenie nakładów pracy w zakresie stworzenia pojedynczej produkcji i zwiększenie liczby gier, nad którymi studio może jednocześnie pracować z 1 do 2-3 tytułów. Ponadto, w ramach letniego Festiwalu Gier Steam, który odbył się w dniach 16-22 czerwca br. spółka udostępniła bezpłatne demo The Crackpet Show, które spotkało się z dużym zainteresowaniem graczy.Vixa Games chce dołączyć do rynku NewConnect na początku 2022 r.

–  Hyperstack to projektowane przez nas od stycznia 2020 r. nowoczesne narzędzie, którego głównym celem jest wspieranie procesu szybkiej produkcji prototypów oraz architektury gier. Zastosowanie rozwiązania, m.in. zmniejsza czas potrzebny do utworzenia głównych elementów rozgrywki, funkcji sieciowych oraz elementów graficznych, a także skraca czas przejścia produktu z fazy prototypowej do komercyjnej – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games. – Poza aspektami technicznymi HyperStack stanowi wsparcie dla programistów w zakresie realizacji prototypu gry. Funkcjonalności urządzenia zmniejszają koszty prototypowania produkcji, co przekłada się na większe szanse zwrotu poniesionych nakładów przez studio w ciągu roku – dodaje Juliusz Mićko.

HyperStack to projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: GameINN. Jego wartość opiewa na łączną kwotę 4 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 2,4 mln zł. Na mocy umowy z NCBiR projekt HyperStack, dotychczas realizowany przez Scalac Sp. z o.o., będzie realizowany dalej przez Vixa Games S.A. Ukończenie projektu przewiduje się do końca 2022 roku.

Strategia Vixa Games zakłada produkcję gier na najważniejsze platformy dystrybucyjne, w szczególności konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz na komputery stacjonarne.  Podczas letniego Festiwalu Gier Steam w dniach 16-22 czerwca studio udostępniło bezpłatne demo gry The Crackpet Show.

Udział w letnim Festiwalu Gier Steam przyczynił się do wzrostu zainteresowania naszym tytułem. W czasie wydarzenia gra The Crackpet Show miała ponad 2,5 mln wyświetleń oraz ok. 20 tys. wizyt na stronie produktu Steam. Zorganizowany streaming z rozgrywki oglądało ponad 50 tys. graczy, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem. Uczestnicy wydarzenia chętnie dzielili się z nami feedbackiem nt. rozgrywki. Oczywiście, finalizując projekt pełnej wersji gry, przeanalizujemy i weźmiemy pod uwagę wszystkie sugestie. Cieszymy się, że tytuł dostrzegła także prasa branżowa oraz Influencerzy. Już przed premierą demo otrzymaliśmy propozycje przetestowania przez nich gry  – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games S.A.

Premiera pełnej wersji The Crackpet Show planowana jest jeszcze w tym roku. Rozgrywka dostępna będzie w trybie dla jednego gracza oraz w trybie kooperacyjnym dla 4 osób.

Do końca br. Vixa Games planuje udostępnić tytuły Love Colors na Nintendo Switch i PC oraz Dino Galaxy Tennis na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.

Plany spółki zakładają również debiut na rynku NewConnect, który może zostać poprzedzony emisją akcji. O realizacji tych założeń Vixa Games będzie informowała na bieżąco.