Cherrypick Games wypracowało ponad milion złotych przychodów ze sprzedaży netto w drugim kwartale br.

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, wypracowało w drugim kwartale br. ponad milion mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi o ponad 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Działania podejmowane przez spółkę koncentrują się na projektach o globalnym potencjale. W kwietniu studio podpisało umowę na rozwój mobilnego e-sportu dla wiodącej platformy gier mobilnych – Skillz Inc. w ramach, której warszawska firma wraz z amerykańskim partnerem opracują wspólnie od trzech do pięciu gier. Wśród nich znajdą się m.in. Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero i Golf Hero.
W minionym kwartale studio zawarło również umowę z Huuuge Global Ltd na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire w wersji mobilnej. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

– Wyniki wypracowane przez spółkę w drugim kwartale br. są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Trzeba pamiętać, że bezpośrednie przełożenie na przychody ze sprzedaży netto i zysk spółki, mają koszty związane z dochodzeniem naszych należności z tytułu sprzedaży gry My Hospital przed Trybunałem Arbitrażowym w Helsinkach – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games. – Koszty obsługi arbitrażu oraz odpisy na 50 proc. należności od Kuu Hubb Oy sprawiły, że nasz wynik został obciążony wydatkami gotówkowymi w kwocie ok. 1,3 mln zł w 2019 i 2020 roku. Dodatkowo zrobiliśmy odpisy na 3,3 mln zł, co łącznie kosztowało nas 4,6 mln zł. Czekamy na wyrok sądu Arbitrażowego. Obowiązuje nas poufność, dlatego na ten moment  nie możemy podzielić się dodatkowymi szczegółami – podsumowuje prezes spółki.

Od marca do czerwca Cherrypick Games podpisała dwa istotne kontrakty, w których widzi bardzo duży potencjał. – Umowa z amerykańską firmą Skillz Inc. jest dla nas przesłanką do budowania kompetencji oraz produktów e-sportowych. Rynek e-sportu rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego chcemy w być na nim obecni i stać się jego beneficjentem – dodaje.

Na mocy podpisanej umowy, amerykańska platforma i warszawskie studio wspólnie opracują mobilne wersje e-sportowe gier Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero oraz Golf Hero. Docelowo firmy planują wydać razem od dwóch do pięciu gier. Skillz przeprowadzi także kampanię marketingową user acquisition (pozyskiwanie graczy) wskazanych w umowie gier. Touchdown Hero już w lipcu trafił do fazy soft launchu.

Z końcem drugiego kwartału spółka z sukcesem zakończyła negocjacje z Huuuge Global Ltd. Firmy podpisały umowę na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire, której producentem jest Cherrypick Games. Spółka ocenia, że partnerstwo z globalnym partnerem wpisuje się w działania związane z dywersyfikacją ryzyka związanego z kampanią zakupu graczy (user acquisition).

Huuuge Global Ltd. zobowiązała się do udostępnienia oraz promocji na platformach iOS, Android, Facebook czy Amazon gry z naszego portfolio wydawniczego Solitaire: Adventure Journey. Mamy nadzieję, że bogate doświadczenie Huuuge Games w wydawaniu i promocji tytułów podobnych do Solitaire na rozwijającym się, wielomiliardowym rynku gier mobilnych, sprawi, że tytuł ten zdobędzie dużą popularność wśród graczy – dodaje Marcin Kwaśnica.

W sierpniu br. Cherrypick Games zawarła umowę o partnerstwie z YODO1 Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych z siedzibą w Pekinie. Dzięki niej warszawskie studio będzie mogło kontynuować dystrybucję swoich gier na rynku chińskim bazując na monetyzacji reklamowej. Umowa została zawarta na dwa lata, z możliwością automatycznego przedłużenia o kolejne okresy obejmujące jeden rok.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*