DRAGO entertainment: 2020 w kierunku giełdy i rozwoju

O planach rozwoju, wersjach pudełkowych i współpracy rynkowej rozmawiamy z prezes DRAGO entertainment – Joanną Tynor

Kiedy możemy spodziewać się premiery Waszego dużego tytułu FrostFall? Proszę opisać fabułę tego tytułu.
Jeszcze w tym roku. W ciągu kilku miesięcy przedstawimy publiczne, grywalne demo gry, a w kolejnym kroku gra będzie dostępna na Steam. Jednym z powodów, dla którego chcemy wypuścić demo gry kilka miesięcy przed premierą, jest to, że chcemy dać graczom możliwość pierwszego odczucia fabuły i klimatu gry. Nie chcemy przed premierą zdradzać wątków fabularnych, natomiast naszym celem jest, aby gracze mogli się zapoznać z Katariną, czyli główną postacią, która będzie pomagała graczowi przetrwać w trudnym zimowym klimacie post-apokaliptycznej Rosji i będąc z nim w ciągłym kontakcie poprowadzić go do ostatniej znanej ludzkiej enklawy.

Joanna Tynor

Który tytuł najbardziej zaskoczy graczy w 2020 roku? Czy będzie nim właśnie FrostFall?
Można wyjść z takiego założenia, choć możliwe że Gas Station Simulator będzie dla nas zaskoczeniem. W przypadku FrostFall wiedzieliśmy, że będzie się cieszył dużym zainteresowaniem, ale poziom zainteresowanie wokół Gas Station Simulator okazał się dla nas miłą niespodzianką. 

Czy DRAGO entertainment planuje debiut na NewConnect lub alternatywne pozyskiwanie funduszy?
Tak, aktualnie przygotowujemy się do wprowadzenia DRAGO entertainment pod koniec tego roku na rynek NewConnect.

Na co spółka przeznaczy środki pozyskane z kampanii crowdfundingowej?
W dużej mierze na wzmocnienie ekipy developerskiej, zarówno symulatorów jak i FrostFall, jak również na proces związany z dołączeniem DRAGO do spółek notowanych na NewConnect. 

Czy planują Państwo dalszą ekspansję, zwłaszcza poza granicami Polski?
Zdecydowanie nie. Jako studio od ponad 20-lat jesteśmy związani z Krakowem a nasze gry zawsze były dostępne globalnie. Nie widzimy więc aktualnie powodów, by dalej rozszerzać naszą działalność.

Czy 2020 rok powinien przynieść większe zyski dla spółki?
Zdecydowanie. W 2020 patrzymy nie tylko na release FrostFall, ale również pierwszych symulatorów. Patrząc na duże zainteresowanie szczególnie Gas Station Simulator i Food Truck Simulator, które również w 2020 trafią do sprzedaży, oczekujemy znaczących zysków dla spółki.

Czy spółka przewiduje dywidendy dla przyszłych inwestorów?
Najważniejsze dla nas jest zapewnienie płynności w temacie produkcji, tak aby projekty zostały wydane w jak najlepszej jakości. Wypłata dywidend będzie miała miejsce, gdy spółka wypracuje wystarczające zyski.

Proszę podsumować rok 2019 w polskiej branży gamingowej. Zdecydowanie można powiedzieć, że rok 2019 w polskiej branży gamingowej należał do PlayWay i symulatorów. Ich fala rozlała się po licznych Spółkach, które za tym trendem zaczęły podążać, szukając swojego złotego Graala wśród symulatorów. Jednak wydaje mi się, że to na co wpadł Kostowski było mistrzowskim posunięciem i szczerze wątpię, aby ktoś jego sukces na taką skalę powtórzył.
Jeżeli mówimy o 2019 roku, to oczywiście bezdyskusyjnie musimy wspomnieć o CD Projekt i zapowiedzi Cyberpunk 2077 w wykonaniu Keanu Reevesa. Trzymamy kciuki za tytuł.

Jakie są zalety symulatorów i jakie są potrzeby techniczne użytkowników do korzystania z tego typu gier?
Symulatory stają się coraz popularniejsze. Tego typu rozgrywki w naturalny sposób pozwalają na głębokie utożsamianie się z postacią. Dowodem tego jest m.in. ogromne zainteresowanie symulatorami na Top Wishliście platformy Steam.

Dodatkowo jedną z dużych zalet symulatorów z punktu widzenia producenta gier jest możliwość dzielenia niskopoziomowych mechanik pomiędzy symulatorami, nawet jeśli tematycznie są one od siebie bardzo różne. To pozwala na zwiększenie jakości każdej z gier bez konieczności proporcjonalnego zwiększenia ich budżetów.

Przeciętne wymagania sprzętowe to jedno z podstawowych założeń skalowania wizualnej jakości naszych symulatorów. Tutaj naszym celem jest dostarczenie wizualnie zaawansowanych gier, które bez większych utrat w jakości grafiki będą chodziły na przeciętnym komputerze, jak również konsolach aktualnej generacji, by zmaksymalizować ilość potencjalnych graczy.

Czy studio posiada lub planuje gry w wersji pudełkowej?
Na to pytanie jeszcze nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi. Dla nas kluczowa jest cyfrowa dystrybucja. Dodatkowe pojawienie się gry w wersji pudełkowej jest czymś, co chętnie byśmy widzieli szczególnie dla FrostFall, ale jest również zupełnie opcjonalne. O wszelkich nowościach będziemy na bieżąco informować.

Czy Movie Games jest jedynym wydawcą tytułów DRAGO entertainment? Jak przebiega współpraca między spółkami?
Zgadza się, Movie Games jest aktualnie naszym jedynym wydawcą i jednym z naszych udziałowców. Współpraca z Movie Games przebiega bardzo pozytywnie.

DRAGO entertainment w sieci:
Oficjalna strona
Facebook
Youtube