Carbon Studio bierze udział w Targach Poznań Game Arena

Carbon Studio, jeden z czołowych polskich producentów gier i aplikacji VR (tzw. wirtualna rzeczywistość) na komputery PC i urządzenia mobilne, bierze udział w największym wydarzeniu poświęconym wirtualnej rozrywce w Europie Środkowo-Wschodniej – Poznań Game Arena. Na trwających trzy dni targach, Studio prezentuje najnowszą grę The Wizards – Dark Times osadzoną w przygodowej grze akcji o rzucaniu zaklęć The Wizards.

– Targi są dla nas okazją do pokazania szerokiej grupie odbiorców naszych projektów, oraz zebranie ich uwag i opinii na temat efektów naszej pracy. Dziś z przyjemnością prezentujemy The Wizards – Dark Times. Pierwsze opinie na jej temat są bardzo pozytywne. Na tegorocznych targach Gamescom tytuł spodobał się graczom oraz przedstawicielom mediów ze Stanów Zjednoczonych, krajów Europy, a także Ameryki Południowej. Doceniono m.in. dopracowaną w grze oprawę audiowizualną. Wierzymy, że kolejne opinie będą równie pozytywne – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

The Wizards – Dark Times została zaprojektowana specjalnie dla technologii wirtualnej rzeczywistości. Akcja rozgrywa się w świecie fantasy, znanym z The Wizards. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnemu i immersyjnemu systemowi rzucania zaklęć, opartego o używanie gestów rąk.

Otoczenie w grze zostało zaprojektowane z większym naciskiem na interakcję z graczem. Dodatek pojawi się na wiodących platformach VR w pierwszym kwartale 2020.

Z początkiem września Carbon Studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Spółka stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Produkcja rozpocznie się w ostatnim kwartale 2019 r.

– Warhammer: Age of Sigmar to wyjątkowo popularny świat fantasy, o globalnej rozpoznawalności marki. Bardzo nas cieszy możliwość stworzenia tytułu osadzonego w szeroko znanym uniwersum, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych – to imponujący wynik – mówi Błażej Szaflik.

Środki na produkcję gry w realiach Warhammer Carbon Studio pozyskało w maju br. w ramach pierwszej oferty publicznej (IPO). Inwestorzy zapewnili wówczas finansowanie na poziomie 2,7 mln zł.